blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG dominodnb
ČLÁNKY
DISKUSIE
1
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
Domino_DnB



Burnout: Revenge
pridal Domino_DnB 5.1. 2010 o 10:23 ()



Burnout - Revenge

 

Criterion Games si pri tvorbe štvrtého dielu povedali: „Áno, máme tu rýchlosť, ale nejako sa v nej stráca agresia“, ktorá je podstatou herného módu Road Rage, prvýkrát uvedeného v Burnout 3: Takedown. Agresia dala prednosť rýchlosti, čo v konečnom dôsledku nútilo hráča myslieť iba na jediné, aby sa vyhol premávke, nenabúral do rafinovaných betónových blokov, nevyletel na obrubník a aby nestratil stopu. Pri jazde v monoposte F1 sa stal pretek obrovskou frustráciou, pretože v neskutočnej rýchlosti nebola šanca zareagovať včas. Ak ste hrali šampionát (Grand Prix) pred koncom Burnout 3, isto mi dáte za pravdu.

 

Revenge nemá v úmysle dať nohu dolu z plynu, ale zošľiapnuť pedál poriadne a hlavne agresívne. Miera agresivity narástla až do takých rozmerov, že okoloidúce autá je možné bodíčkovať (body check) a odhadzovať ich mimo trať. Na základe tohto jednoduchého vylepšenia sa z hry vytratila frustrácia a nahradila ju dravá súťaživosť, kde fair play neexistuje. Jedným šmahom sa autori zbavili nedostatkov vo všetkých herných módoch. Bodíček formulou? Jemné ťuknutie pri Crash móde? Adrenalínová naháňačka pri Road Rage? Žiaden problém.

Máme tu rýchlosť a máme tu agresiu, ale čo s nimi? So zdvihnutým prstom a trúbením ďaleko nedôjdete. Všetko má svoje pravidlá a taký bodíček nemožno dať protiidúcim autám, alebo vychádzajúcim z bočnej uličky. Takisto nie je povolené vytlačiť z cesty väčšie auto ako riadite vy. Čiže športiak + autobus = veľká havária.

Premiérovým módom v Burnout: Revenge je Traffic Attack vychádzajúci z obľúbených Road Rage a Crash. Spája v sebe agresiu a jej následné ohodnotenie. Podstatou tohto módu je prerážať sa kvantom áut v premávke a vytvárať úžasné reťazové havárie. Jediným nepriateľom je ubúdajúci čas, ktorý možno dopĺňať bodíčkovaním a vyraďovaním áut. Dosiahnuté skóre je bodované a získané peniaze sa premieňajú na revenge body a tie zase na odomykateľné bonusy.

Traffic Attack sa stal súčasťou každého herného módu. Pri jazde môžete pod kolesá protivníkov malým vyblokovaním poslať autobus alebo plne naložený kamión. S bodíčkovaním získava hra úplne iný pohľad na agresiu. Už nejde ani tak o to, byť čo najrýchlejší, ale byť dominantný a najagresívnejší. Vyraďovanie protivníkov (takedown) je pochopiteľne dôležité. Tentoraz sa delia na súperov a rivalov. Súperi sú označení zelenou značkou a zatiaľ nemajú dôvod po vás ísť ako červení rivali. Stačí zopár takedownov a protivníci vás budú prenasledovať, aby získali revenge takedown. S agresiou na ceste rastie Revenge Meter, čo znamená, že stúpa progr es hrou a postupne sa dostávate k novým autám a tratiam. 

Tomuto systému pomsty a agresii na ceste bol prispôsobený aj výber tratí a hlavne ich stavba. Svetové turné sa asi zmení na získavanie dominantného postavenia nad jednotlivými mestami, ktoré budú ponúkať niekoľko okruhov. Trate v Revenge sú prispôsobené vysokej miere agresie s prihliadnutím na vysokú rýchlosť. Narazíte tu nielen na väčšie množstvo deštrukčných objektov, ale aj na zvýšenú koncentráciu rafinovane poschovávaných skratiek. Prechádzanie trate po druhýkrát s hľadaním efektných skratiek, tak získava nový rozmer. Skratka však nemusí vždy znamenať predbehnutie súperov a dohnanie strateného času. Často za sa oplotením skrýva úsek plný pilierov, kde jedna nepozornosť znamená omotanie sa okolo betónu.

 

Autori sa iba so skracovaním úsekov tratí neuspokojili, išli ďalej. Zákerné budú časté zápchy, rôzne skoky a viacúrovňová stavba tratí umožňujúca uplatniť novinku – vertikálny takedown. Predstavte si, že si to rúbete 250km/h, vyletíte zo zákruty a nejaký chytrák vám padne na strechu, zahrabe a spokojne zhrabne víťazstvo. Tak takémuto protivníkovi s chuťou vrátite takedown. Tej zákernosti je v Revenge pochopiteľne viacej. Z módu Crash prichádza do štandardného preteku Crashbreaker (kamikaze výbuch). V závislosti od množstva burnoutu v nádrži, sa mení sila Crashbreakera a ten môžete kedykoľvek odpáliť, ak dostanete takedown. Ak vás protivníci vyblokujú, tých ktorí šli za nimi, pohltí explózia a vy si pripíšete body.

Pri takedowne nie je nič stratené, ak viete dokonale narábať s Aftertouch kamerou. Tá má byť vylepšená, aby ste získali kompletnú predstavu o tom, kam chcete svoj vrak dopraviť. Kamerou bude možné dokonca krúžiť okolo vraku! No a keď sme už pri pojazdných vrakoch, pozrime sa na zmeny v autoparku. Autori sú skúpi na informácie o nových autách. Jedno je však isté, budú prispôsobené agresii a budú rozdelené do troch skupín: Race, Muscle a Stunts. Rozdiely budú pochopiteľne vo váhe a maximálnej rýchlosti. Nikoho neprekvapí, že silné a ťažké Muscle káry sú ideálne pre súperenie a vytláčanie protivníka z trate.

Zaujímavo vyzerá tajomná trieda Stunts, ktorej názov môže hocičo napovedať. Nám niečo hovorí, že s týmito obratnými autami sa bude jednoduchšie plachtiť pri skokoch a budú najpoužívanejšie pri vynovenom a šialenom móde Crash.

Crash je ako golf s autami. Predstavte si ihrisko plné hustej dopravy. V Revenge doslova vystreľujete auto podobne ako loptičku. Green zastupuje miesto, kde aktivovaný Crashbreaker spraví najväčšie škody. A kde je jamka? Samozrejme ju nájdete na idúcom aute, ktoré keď zasiahnete, získate tučný balík. Pri plachtení vzduchom zohráva rolu sila vetra a manipulácia s Aftertouch kamerou. Mód Crash počíta z niekoľko úrovňovými traťami a tak je možné, že než sa dostanete na určenú križovatku (green), preskáčete niekoľko striech. Criterion dáva hráčom široké pole pôsobnosti bez frustrácie. Na dosiahnutie najvyššieho skóre, už nebude nutné zbierať bonusy (násobiče) a vrásky na čele vám nespraví ani Heartbreaker (polovičná hodnota konečného skóre).

 

Je to až neuveriteľné, ale Burnout: Revenge vyzerá v pohybe krajšie ako Burnout 3. Zásluhu na tom má prepracovaný deštrukčný model, množstvo odletujúcich objektov a predovšetkým výborné particle efekty a práca so svetlami. Špeciálne výbuchy a dymové stopy vyzerajú úchvatne. Zmenený bol aj aktivovaný burnout a hra sa z in-game videí zdá byť o kúsok rýchlejšia. Grafika Revenge je tentokrát temnejšia, jazdiť sa bude dokonca aj v noci. Každá trať vystihuje náladu mesta, cez ktoré vedie. Industriálny Detroit je zahalený do smogu, betónové Tokyo zase presvetlené a Rím zaliaty slnkom. Zvuková stránka bude opäť dunivejšia a výbuchy i aktivovanie burnoutu preverí membránu subwooferu. Dôležitá bude aj kompilácia hudobných skladieb na soundtracku, o ktorú sa postará EA. Chceme poriadny punk!

Criterion chce v každom ďalšom diely priniesť nový herný mód, dúfajme, že sa z toho nestane pravidlo ako pri športových sériách od EA Sports a Burnout nám nebude vychádzať každý rok. Aj keď by si to mnohí žiadali, kvalita by pravdepodobne začala klesať. Autori sa už isto pripravujú na prechod na novú generáciu konzol a šetria si tie najlepšie nápady pre Burnout: Next-Gen. Zatiaľ nám bude musieť postačiť agresívny Burnout: Revenge.



Prístupov 1921
Kvalita článku
(70%) hlasov 1

PRÍSPEVKY
SLEDUJETE
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Half-Life 2
[ 21.7.2010] (príspevkov 0)
Medal of Honor - Frontline
[ 29.5.2010] (príspevkov 0)
Midnight Club 2
[ 8.1.2010] (príspevkov 1)
Burnout: Revenge
[ 5.1.2010] (príspevkov 1)
Midnight Club 3: DUB Edition Remix
[ 4.1.2010] (príspevkov 0)
Mortal Kombat: Deadly Alliance -boj na ž...
[ 4.1.2010] (príspevkov 3)